پودر چربی خالص یا پودر چربی کلسیمی

پودر چربی خالص یا کلسیمی

پودر چربی خالص یا پودر چربی کلسیمی؛ کدام برای مصرف دام بهتر است؟ آیا می دانستید انواع خالص جذب پایین تر با قیمت بالاتری دارند؟

پودر چربی خالص یا کلسیمی

این مجموعه شما را به خواندن این مقاله دعوت می کند. دانستن این که پودر چربی خالص مقدار انرژی بیش تری تولید نمی کند بسیار کمک می کند. چرا که قیمت انواع خالص بسیار بالاتر است و هیچ مزیتی بالا تر از انواع کلسیمی مانند جذب خوب ندارند.

برای خرید و کسب اطلاعات بیش تر با ما در تماس باشید.

میزان و غلظت انرژی خالص پودر چربی خوراک دام

پودر چربی خالص که به پالمی معروف اند درصد چربی خام بالایی نسبت به پودر چربی کلسیمی دارند. (۹۹ درصد در مقابل ۸۵ درصد) اما قابلیت هضم پایین تری در دستگاه گوارش حیوان دارند (۷۰ درصد مقابل ۹۰ درصد) انرژی خالص بالاتر در مقابل پودر چربی کلسیمی تولید نمی کنند.

پودر چربی های کلسیمی که یکی از تولیدکنندگان برتر آن در اصفهان است. دارای درصد بیش تری اسید چرب غیر اشباع هستند که به دلیل به وجود آمدن سریعتر و بیشتر میسل ها در روده دام که آن لازم برای جذب چربی در روده است قابلیت هضم بالاتریی دارند. (۹۰ %).
لازم به یادآوری می باشد که تمام پودر چربی کلسیمی موجود لزوما حاوی اسید چرب های غیر اشباع نیستند.
برخی محصولات با منشا های اسید چرب پالمی کلسیمی می شود. که این باعث بالا رفتن قابلیت هضم را نمی شود. توجه به پروفایل و منبع تولیدی اسید چرب در پودر چربی بسیار مهم و حائز اهمیت است.

مثلا در مورد محصول عرضه شده شرکت مومنی در انواع تولیدی اختصاصی حیوانات ۷۰-۵۰ درصد اسید چرب غیراشباع موجود می باشد.
در حالی که در پودر چربی های پالمی درصد این اسید چرب غیر اشباع در بالاترین حالت ۵ تا ۱۰ درصد است. و اکثرا اسید پالمتیک و اسید های چرب اشباع هستند.

میزان انرژی خالص پودر چربی محصولات ۸۰۰۰-۵۰۰۰ کیلو کالری در کیلوگرم در انواع موجود است.
این میزان انرژی در طی چندین آزمایش آزمایشگاهی بدست آمده است.
غلظت انرژی نحوه محاسبه بصورت کلی اینگونه است:

درصد قابلیت هضم پذیری ظاهری چربی در دستگاه گوارش برابر است با انرژی خالص شیردهی

از روش ان آر سی نیز می توان برای محاسبه انرژی استفاده کرد. موارد آزمایشگاهی در تعدادی از دانشگاه های معتبر و رده اول از جمله تهران و اصفهان بصورت مداوم انجام می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =