نقش پودر چربی در دام

نقش پودر چربی در دام

نقش پودر چربی در دام و طیور مختلف چیست؟ پودر چربی محصولی عالی که انرژی بسیار بالایی در جیره می تواند فراهم آورد. جامع ترین تامین کننده پودر چربی

نقش مصرف پودر چربی دام طیور

هزینه های تأمین جیره حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد از هزینه های پرورش دام، طیور و آبزیان را در بر می گیرد.
انرژی جیره از عوامل مهم تغذیه است که در بازده دام و هزینه تمام شده تغذیه تأثیر بسزایی دارد.
همچنین در سالهای اخیر انتخاب مصارف دام ، طیور و آبزیان غالبا بر اساس تولیدات بوده است. در نتیجه تراکم حیوانات پر تولید در پرورش سنتی و صنعتی افزایش یافته است.
حیوانات پر تولید احتیاج زیادی به جیره پرانرژی ای دارند. اما انرژی مورد نیاز آنها را به هیچ عنوان نمی توان با مواد غذایی موجود در جیره شان به صورت کامل تأمین و تکمیل نمود.
بنابراین به منظور تأمین آن مقدار کافی انرژی در غذایشان الزام به افزودن مکمل انرژی زا می باشد. چربی‌ به عنوان ماده ای پر انرژی کاربرد دارد و در این زمینه تاثیر بسزایی می تواند داشته باشند.

کاربرد مکمل چربی

چربی هایی که می شود در صنعت دامداری و پرورش مرغ و آبزیان استفاده کرد. عمده آن شامل روغن گیاهی ، حیوانی و نیز پودر چربی و اسید چرب ضایعاتی کارخانه تولید روغن دانه روغنی می باشد. چربی ها افزون بر تأمین انرژی در تامین اسید چرب ضروری و مهم لینولئیک و لینولنیک و بالا بردن جذب ویتامین محلول در چربی موثر است.
و عوامل فیزیکی مانند در خوراک مانند کاهش گرد و غبار می شود و مانع جدا شدن اجزای مختلف جیره است و از خوش خوراک ترین ها می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 1 =