علوفه ذرت برای دام گاو اسب میش و گوسفند

علوفه ذرت برای دام

علوفه ذرت برای دام هایی چون , گاو , اسب , میش و گوسفندان پروار و غیر مصرف دارد. خرید ذرت سیلاژ یا چاپرشده در کشور افزایش یافته است. این محصول که در محیط بی هوازی تشکیل می شود. مقادیر فراوانی کربوهیدرات برای تشکیل لاکتیک اسید و قند برای تخمیر و تولید محصول نهایی دارد.

خرید علوفه ذرت برای دام گاو اسب میش و گوسفند

ذرت سیلوشده یکی از مواد غذایی است. که می­ تواند در تغذیه دام هایی چون میش­ ها , بره­ ها, گاو ها , اسب و غیره مورد استفاده قرار گیرد. به دلیل برداشت زود هنگام گیاه ذرت، عملیات سیلوکردن اقتصادی و بازده بالای این گیاه در هر هکتار. می تواند از نظر اقتصادی جهت پرورش دام مقرون به صرفه باشد.

برای دریافت اطلاعات تخصصی تر برای دام هایتان( اسب, گوسفند گاو و …) می توانید از ما مشاوره رایگان دریافت نمایید. با تلفن درج شده در انتهای این نوشته با ما در تماس باشید.

این گیاه باید هنگامی که 35 تا 40 درصد رطوبت دارد از زمین برداشت شود. در تصویر زیر علوفه تازه برداشت شده را مشاهده می کنید.

امروزه با صنعتی شدن پرورش دام و افزایش بسیار زیاد قیمت غلات استفاده از غلات مناسب در ارزش غذایی و قیمت احساس می شود. ذرت علوفه نیز دارای ارزش غذایی مطلوبی در میان انواع خوراک دام دارد. بعلاوه ماندگاری طولانی و حفظ کیفی و تولید بهداشتی و حفظ آن در دراز مدت از سایر ویژگی های محصول می باشد.

استفاده از سیلاژ یا چاپر ذرت در تغذیه جیره

ذرت سیلوشده را می­ توان به عنوان بخشی از جیره مورد استفاده قرار داد. از روش­ های استفاده از ذرت سیلویی شده. در تغذیه دام­ ها مصرف 50-50 ذرت سیلوشده و کاه یا یونجه خشک همراه با سایر اقلام در جیره می باشد. حتما برای استفاده از علوفه ذرت تازه و عاری از هرگونه آلودگی و کپک استفاده نمایید.

در هنگام تغذیه مدیریت صحیح ذرت سیلوشده و مدیریت صحیح آخور­ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

  • برای تامین احتیاجات غذایی دام ها باید با متخصصان تغذیه دام مشورت شود. و برای جیره نویسی بهتر است مواد غذایی مورد استفاده در آزمایشگاه های معتبر آنالیز و میزان مواد مغذی آنها تعیین شود.

همچنین می توانید با مشاوران ما برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید و ثبت سفارش در ارتباط باشید.

تلفن: 09135051503

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =