ذرت علوفه خرید تا مصرف

ذرت علوفه خرید تا مصرف

.همه چیز درباره ذرت علوفه از خرید تا مصرف در شرکت بازرگانی مومنی. تامین غلات و خوراک دام و مشاوره رایگان جیره و محصولات در این مجموعه. در اینجا سعی داریم کامل ترین اطلاعات را از این گیاه برای شما به اشتراک بگذاریم. چنانچه نیاز به اطلاعات بیشتر درباره محصول و یا خرید داشتید می توانید از مشاوره رایگان مجموعه استفاده نمایید. راه های ارتباطی در انتهای صفحه.

مقدمه

گیاه ذرت به دلیل غنی بودن مواد قندی و نشاسته زیاد و نیز استفاده به عنوان محصول علوفه اي بیشتر از 80 تن در هر هکتار از بهترین نباتات جهت تولید دانه , علوفه سبز و سیلو و محسوب می گردد. بزرگترین موارد مصرف ذرت عبارت است از غذای اصلی انسان، علوفه جهت تغذیه دام و مصارف صنعتی می باشد. این گیاه علاوه بر این که برای دام ها علوفه ای مرغوب محسوب می شود. از لحاظ تامین انرژی برای تغذیه طيور و توليد تخم مرغ مهم‌ترين اثر را دارد. ذرت محصولی سهو الهضم بوده و سیلو های آن براي دام‌ پرواري بهترین غذا می باشد. مصارف مختلف ذرت به طور عمده عبارتند از: خوراک دام ، كنجاله, گلوتن خوراكي، گلوتن خشك، جوانه ذرت، الكل‌ گیری، نشاسته، شربت قند، روغن، آرد، بلغور، تولید كاغذ ، تولید مقوا ، عایق سازی و …

دانه ذرت

همه چیز درباره ذرت علوفه خرید تا مصرف

گیاه شناسی ذرت علوفه

ذرت با نام علمی(Zea mays) در جهان شناخته می شود. یکی از غلات مهم است. که خاستگاه اصلی آن قاره آمریکا بوده. و پس از گندم بیشترین کشت را به خود اختصاص داده است. دارای برگ های بلند و کشیده و ریشه های ضعیف و سطحی می باشد.

کاشت

مناطقی که گرم هستند و تابش نور خورشید بالا و پاییز خشکی دارند، ذرت بالاترین عملکرد را از نظرتولید دانه دارد. درحداقل درجه حرارت زمین 6-10 درجه سانتي‌گراد ذرت جوانه می زند و بهترين رشد را در حرارت هواي 20-30 درجه دارد. این گیاه تحمل درجه حرارت حدود صفر را ندارد و از آن خسارت شدید می بیند. در تراکم کشت در واحد هکتار باید به این نکته توجه داشت که هر چه ارقام زود رس باشند کنار هم کشت و هر چه دیر رس تر با فاصله زیاد کشت می شوند.

فاصله کشت این گیاه از زمین بین 4 تا 7 سانتی متر می باشد.  این دانه ها در مدت 10 رو جوانه می زنند. همچنین برای کشت باید فاصله کشت به خوبی رعایت شود. که بهترین این فاصله در ارقام زودرس 20-60 سانتی متری و در ارقام دیر رس 40-80 سانتی متری می باشد.

داشت و برداشت ذرت

در کشت ذرت آبیاری از اهمیت زیادی برخوردار است. و با توجه به آب و هوای منطقه و بارش ها زمان آبیاری تعیین می شود. اما به طور معمول بین 7 الی 12 روز رایج ترین زمان آبیاری می باشد. و  تاخیر در آبیاری سبب نقص در گیاهان کشت شده می شود.

ذرت احتیاج زیادی به کود های حیوانی دارد. که معمولا قبل از کشت در زمین پخش می شود. میزان رایج آن نیز 20 الی 40 تن در هکتار می باشد. احتیاج آن به کود های ازته 150 تا 200 کیلوگرم در هکتار که حاوی 20 % ازت باشد است. زمان نیاز نیز 2 هفته قبل از گلدهی و 2_3 هفته بعد از گلدهی است. پتاس 80 تا 120 کیلوگرم در هکتار از نمک پتاسیم 40 % و از کود های فسفره 300 تا 500 کبلوگرم در هکتار از کود های سوپر فسفات استفاده می شود.

برداشت ذرت بستگی به نوع مصرف آن دارد.  برداشت ذرت سیلویی هنگامی صورت می گیرد، که رنگ دانه‌ها زرد و محتوی آن مایعی شیری رنگ است. در این حالت ذرت دارای 30-40 درصد آب بوده و با ماشین های مخصوص درو و خرد شده و در سیلو ها نگهداری و به عنوان علوفه مورد استفاده قرار می گیرد.میزان تولید ذرت علوفه در هر هکتار 35 الی 70 تن می باشد.

مصرف علوفه برای دام

سیلو ذرت به عنوان جیره اصلی در جیره گاو شیری به کار می رود. گاو روزانه مقدار زیادی از ذرت سیلو شده را می خورد. و این غذا با داشتن انرژی زیاد قسمت عمده ای از احتیاجات آن را برطرف می کند. در تغذیه گاوهای گوشتی و در پروسه پرواربندی باید از سیلو حداکثر استفاده را به عمل آورد زیرا این غذا یکی از ارزانترین و در عین حال بالاترین ارزش غذاها برای این منظور است.

خرید و مصرف ذرت علوفه

در فروش ذرت علوفه ای برای خوراک دام با توجه به اینکه ارزش غذایی زیادی دارد. قیمت فاکتور اساسی و تاثیرگذاری است. و با این حال قیمت های تعیین شده برای فروش این محصول به صورت عمده مقرون به صرفه و مناسب است. به همین دلیل اگر به دنبال خرید به صرفه این محصول هستید با ما همراه باشید.

ذرت های کشت شده توسط کشاورزان توسط مجموعه تولیدی و بازرگانی مومنی به سراسر کشور ارسال می شود. چنانچه نیاز به دریافت مشاوره رایگان از ما را داشتید از طریق راه های ارتباطی ما با ما در ارتباط باشید.

تلفن 09135051503

همجنین پیامرسان های ایتا , تلگرام , واتساپ فعال می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 1 =